2011/09/13

Vår Jessica heter också Jessica

Stannade till på banken för att ta ut lite pengar innan. Lilly satt i sin stol och filosoferade lite:
-Vi var här igår sa hon. Hos hon…. Åh vad heter hon nu mamma frågade hon som om vi kände vår bankris vi var hos igår.
-Hon hette Jessica svarade jag henne.
-Ja just det, Jessica hette hon ju. Vår Jessica heter också Jessica.
Jodå väldigt klokt uttryckt. Sedan blev det en lång diskussion om Norges vara eller icke vara.
-Var bor dom nu frågade hon.
-I Norge svarade jag.
-Jaha, i Norge och var mer?
-Bara Norge svarade jag igen. Norge är ett annat land ju.
-Jag vet sa hon och fortsatte. Bor dom i Norge och i Sverige?

Diskussionen fortsatte en bra stund och jag försökte vara pedagogisk och reda ut allt men det gick helt enkelt inte. Dom bodde helt enkelt i Norge och i Sverige, något annat var inte ens aktuellt. Älskar verkligen dessa diskussioner som egentligen inte leder någonstans men ändå är så härliga mest för att deras kommentarer kan vara så otroligt klockrena många gånger. Tänker man efter så resonerar dom väldigt logiskt många gånger men det blir ändå tokigt när dom ska prata om det. Älskade ungar.

005 
Rött hjärta

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails