2010/09/06

-Du kan ju inte prata, bara jag

Lilly kommer ut i storarummet med sin docka. Hon tar tag i armarna på den:
-Du får inte göra så. Hör du mig, hör du mig, hör du mig säger hon samtidigt som hon rister hela dockan.
Så lägger hon ner dockan i soffan:
-Nej du kan ju inte prata, bara jag.
Dockan sover sedan sött.

Det är mycket docka för hennes del nu. Vanliga dockor, barbiedockor och mjukisdjurdockor.
Och det är tur att dockor inte har känslor för då hade dom nog blivit mycket traumatiserade av hennes behandling. Det händer att dom både blir av med armar och ben i lekens hetta. Ja huvud har också rullat ibland.
Sedan plockas dom ihop igen och hon bäddar ner om under sin snuttefilt.
Hon torkade precis bajs från den vanliga barbien med den lilla barbiebarnets hår. Det är nog tur att hon har många år kvar att öva innan hon själv är så stor att hon ska bli mamma för annars hade det inte bådat gott ;-).

082

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails