2010/09/06

Anständigt klädd

Klockan ringde alldeles för tidigt i morse. Efter att ha jobbat 3 kvällar och fått sova lite på mornarna så är det ganska segt att gå upp tidigt en måndag som denna.
Slängde in en tvätt och gjorde mig sedan i ordning lite innan jag väckte Molly.
Hon kommer upp och tittar på mig, uppifrån och ner.
-Ska du ha det på dig mamma säger hon och jag ser lite ogillande i blicken.
-Ja jag hade tänkt det svarade jag henne. Vi ska ju bara lämna dig och sedan köra hem igen.
-Jaha säger hon. Men du ska väl inte träna?
-Nej svarar jag och lummar faktiskt iväg in på toaletten och drar av mig dom sköna mjukisbrallorna och drar på mig ett par vanliga byxor.
Hon ser nöjd ut när jag kommer ut.
Jag vill inte att hon ska behöva skämmas över sin morgontrötta mamma när vi kommer till skolan. Alla andra mammor ser så jäkla fräscha ut men vem orkar det så tidigt. Men jag får väl ta lite anständiga kläder på mig framöver i alla fall :-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails