2010/09/15

Asså ja, asså nej

Och där, nerkilade bakom Lillys säng låg dom.
Mollys vovve och filt är återfunna. Vilken lättnad.
Rickard kunde knappt lägga sig igår. Han la sig och studsade lika fort upp igen för att kolla något ställe han kom på.
Så inatt kan han nog sova lugnt.

Jag låg och lyssnade på tjejerna lite innan jag gick upp.
-Jag har faktiskt saknat min vovve och filt sa Molly.
-Ja med. Saknat min nutte svarade Lilly.
-Asså din snutte har bara tvättats. Min vovve och filt har varit försvunna.

Asså ja, asså nej, asså mamma, men asså.
Nya favorituttryck från Molly.
När hon säger asså himlar hon lite med ögonen, sådär som bara hon kan även om lillasyster nu även börjat ta efter det också.

Molly är så lillgammal i mycket av hennes uttrycksätt.
För ett tag sedan sa hon till Lilly att hon måste lära sig att lyssna på mamma och pappa. Tänkte bara för mig själv att det skulle nog båda behöva lära sig lite mer ;-).
Molly är även mycket för att hela tiden vara “värre” än Lilly med vad dom gör. Är Lilly duktig så är Molly lite mer duktig. Ritar Lilly fint så ritar Molly finare. Fast det är nog bara när det är positiva saker som det är bra att vara snäppet bättre hela tiden. För är Lilly busig är Molly inte mer busigare utan hon är snällare.
♥Dessa underbara barn♥

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails