2010/11/10

Molly filosoferar

Samtal vid frukosten:

-Mamma visst kan man ha 2 eller 3 jobb?
-Ja det kan man nog svarade jag och funderade var hon fått sin drivkraft ifrån.
-Då ska jag ha 2 jobb när jag blir stor. Jag ska vara polis och sen ska jag vara doktor.
-Oj svarade jag henne. Men det blir nog lite svårt att hinna jobba både som polis och doktor (jag trodde kanske att hon menat att hon skulle ha ett jobb och jobba lite extra på ett annat).
-Jaha sa hon. Då får jag väl ha ett sådant vanligt jobb först då.
-Vad är ett vanligt jobb undrade jag.
-Ja mamma, ett sådant jobb som du har. Sedan kan jag jobba som.. Hmm sa hon och funderade en stund. Jag ska nog jobba som polis sen.
-Åh vad roligt svarade jag henne.

Vi satt och småpratade lite.
-Mamma, jag saknar mitt dagis. Och jag saknar Brittney. Hon var en bra kompis hon sa hon och jag lovar att detta var hur sött som helst och det lät så vuxet.
Mamma, saknar du ditt dagis?
Jag höll på att sätta kaffet i halsen.
-Äh, sa jag. Det var så länge sedan så jag kommer inte ihåg kläckte jag ur mig.
-Jaha sa hon. Men saknar du din skola då?
-Ja lite gör jag. Jag hade många bra kompisar då som har försvunnit nu började jag innan jag insåg att hon inte riktigt förstod att kompisar splitras och så vidare.

016 
Hon är så förnuftig min stora lilla tjej ♥

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails