2010/11/07

Lilla blå behöver värme och kärlek

Söndag.
Vaknade till ett landskap vitt av frost.
Det är så vackert med med frostbitna träd när man riktigt kan se frosten skapa olika formationer på grenar och blad.

Men detta medför även vissa problem med lilla blå.
Det är så att lilla blås värme inte vill fungera. Vännen har bytt det mesta som har med värmen att göra men fortfarande håller en kall hand denna lilla godbit ;-).
Och försöka skrapa en en bil som inte blir varme och värmer upp rutor inifrån är inte lätt.
Första frostnätterna för några veckor gjorde att det nästan var omöjligt att skrapa. En hinna av fukt som sedan fryst på gjorde att det var sådan där riktig hård is. Sådan som nästan är omöjlig även om man har värme.
Jag kom försent till jobbet den dagen. Sur var jag och jag hade riktigt ont i mina händer också. För försök att skrapa rutor utan att överstrecka lederna. Jag har inte kommit på hur man gör det ännu i alla fall. 
Så detta vackra är inte alls bra för lilla blå samt för fruns humör och händer ;-).

Men vet ni. Positiva veckan tjuvstartar ju redan så håll till goda:

“ÄNTLIGEN är sommaren över... nu behöver vi inte raka benen, hålla håret innanför bikinibyxorna. Vi kan slappna av i magmusklerna, rulla ut brösten och vi behöver inte knipa ihop skinkorna. Fy faan vad skönt det ska bli...Ha en fantastisk vinter, tjejer”

Nu är det dags att påbörja lite mat eftersom jag snart börjar jobba.
Puss och kram till er ute i cyberrymden ♥
 

004

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails