2010/02/11

Skönt med telefonlöst?

Jag kan faktiskt tycka att det är ganska skönt i detta “prata-i-telefon” lösa samhället som det har blivit.
Det är skönt att kunna slänga iväg ett sms eller ett mail istället för att ringa.
Jag låter ganska tråkig när jag säger så men det är sant.

En av anledningarna till detta är att jag alltid har hatat att prata i telefon. Detta media är inte gjort för mig. Jag tycker det är jobbigt att inte se den jag pratar verbalt med. Jag känner mig krystad. Är det någon som “sköter” snacket så går det bra för då ligger inte konversationen på mig. Då kan man bara svara ja eller mmm:a lite. Men pratar jag med någon som är som jag så blir det inte speciellt bra.

Men företag och sådana samtal har jag inga större problem med. Men det kan ju också bero på att jag ringer av en anledning och vet vad jag ska säga.
Så jag hissar SMS och MAIL idag :-).

Vad tycker ni om telefonkontakt v. sms/mail?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails