2010/01/02

Über soppolis?

Jag kommer låta som en riktig über soppolis nu men det måste ut. Jag anser mig inte som någon trädkramare som gör allt för att rädda miljön men jag försöker ändå tänka på sopsortering och sådant.

Gick upp till byn innan i det härliga vädret. Sol från klar himmel och ca –5 grader gjorde det så härligt men kallt.
Hinner inte långt på min promenad som jag skulle njuta av innan man ser allt skräp.
Det ligger skräp på vägen efter alla raketavfyrningarna. Ligger bara där och ser fult ut.

Varför kan inte folk städa efter sig? Jag förstår att man kanske inte kan gå och plocka upp alla små trasiga puffar, eller vad dom nu heter, men att lämna stora tårtor och andra större pinnar är så jäkla dåligt gjort. Jag vet inte vilka dom tror ska städa detta efter dom.
Se till att plocka undan ditt skräp efter dig. Det finns nog inte många av oss som skulle få för sig att bara lämna skräp när man är ute. Det man tar med sig ut tar man också med sig tillbaka. Så vad är det för skillnad på allt detta skräp som blivit efter raketer. Inte ett jäkla dugg.

Så har ni lämnat raketskräp ute så se till att städa undan det.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails