2010/01/03

Big misstake

Jag och Mollan gjorde en liten utflykt till Ikea innan.
Big misstake kan jag lugnt säga.
Trodde i min enfald att folk skulle vara ute och åka skridsko eller något annat vintrigt i detta härliga vädret. Brydde mig inte ens om att ringa upp och fråga pappa eftersom jag var helt övertygad om att vi skulle vara i själv.
Kommer troligtvis ringa varje gång nu för det var så jäkla mycket folk. Hittade knappt någon parkering men efter mycket cirklande fanns en liten lucka som jag kunde klämma in lilla blå i.

Bara kände lite panik när jag kom i över att vara lite som en packad sill. Så jag rusade i princip upp till avdelningen med lakan för att plocka åt mig två pådragslakan. Då är dom fan slut. Så det kändes lite som om att hela resan var helt i onödan. Men jag fick iaf tag på en sänglampa till Lilly så nu kan hon med läas om kvällarna.

Samtal i bilen på väg hem:
-Mamma man kan inte äta tiger.
-Äh, nej svarar jag alltid lika förvirrad när hon börjar sina filosofiska samtal.
-Men man kan äta kött.
-Ja det kan man ju göra svarar jag.
-Ja grisar utan huvud och ben. Så kan man äta det i mitten.
-Ja precis svarade jag. Jag visste inte riktigt om hon ville ha någon mer förklaring eller vad hela samtalet gick ut på men hon var nöjd över att ha fått den funderingen ur sig.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails