2009/03/08

Tröttsam natt

Idag är jag riktigt trött. Jobbade till 22 igårkväll och när jag kom innanför dörren kom Rickard med Lilly i famnen. Hade vaknat och varit jätteledsen. Inte likt henne. Sen ägnade vi kvällen åt att försöka få henne att sova. Hon fick välling, provade lägga henne hos oss, dricka, ny blöja, vischa i famnen. Inget gick. Vid midnatt lugnade hon sig äntligen och somnade faktiskt. Som tur var gick jag och la mig då. Hon vaknade igen strax innan klockan 1. Lika ledsen då. Lät nästan lite panikartat hennes gråt. Så det var bara att snällt gå upp och ta henne igen. Provade ny blöja igen och la henne. Inget resultat mer än att hon blev jätteledsen igen. Till slut provade jag faktiskt att ge henne lite Alvedon. Vem vet om hon hade någon tand eller något sådant som krånglade. Tycker inte om att ge Alvedon annars om man inte vet men nu pratar ju inte hon så man kan ju inte få något svar. Iaf så fick hon det och jag satt mig i soffan och vyschade henne. Hon somnade faktikst efter en stund. Satt kvar en stund så hon verkligen sov och sen la jag bara henne. Hon sov fram till 9 i morse så det har varit tröttsamt även för henne.
När jag sen gick och la mig inatt så börjar min kära make att snarka. Han har inte snarkat på månader och naturligtvis ska han dra igång när jag verkligen bara vill sova. Men tillslut gick det men jag är riktigt trött idag. Ska iväg och jobba sen och köra kanske 8-10 mil. Isch. Och sen med mina gamla glasögon så ser jag knappt något i mörker heller. Får hoppas det går bra även ikväll.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails