2009/03/07

Anatomikurs

På fm har vi legat och pratat och gosat i sängen alla 4:a. Hur mysigt som helst. Jag låg med örat mot Rickards bröst och lysnade på hans hjärta. Sa till Molly att hon också ku nde göra det. Och hon verkade bli mycket facinerad över att det sa dunk, dunk, dunk. Rickard tyckte nog mest det var skönt att höra att det lät bra, den gamla mannen;-). Sen började hon fråga allt möjligt om kroppen. Mycket om att maten blev bajs och mjölken och vattnet blev kiss. Det är inte lätt att förklara det men jag visade så gått det gick på Rickard. Skulle inte förvåna mig om det är ett intresse som kommer att hålla i sig och att det är något hon kommer att välja att jobba med i framtiden. Kan ju hoppas att hon väljer att gå längre än vad en annan har gjort. Jag är ju längst ner på skalan och det hade varit roligt om hon hade kommit långt upp som läkare eller något sådant. Intresset har funnits ganska länge för hon frågar ofta om det. Får väl se vad som händer. Kändes bra att kunna visa lite mer idag iaf.
Det bästa är ju om jag kan få tag på en bra bok med bilder också. Synd att jag inte tänkte på det på bokrean för där hade jag säker hittat någon. Det är synd att sådana böcker är så dyra i normala fall. Nytt projekt att hitta då. En bra bok om kroppen till Mollan med fina bilder. Någon som har något tips så tar jag gladeligen emot dessa:-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails