2010/08/26

Vid en blåsig sjö

Jag behövde verkligen hitta på något tillsammans med Lilly idag. Vi har gått här hemma nu i 2 dagar och bara drällt. Jag har inte orkat eftersom allt känts pest men idag kände jag lite glöd igen.
Så vi packade picknick korgen och körde ner till sjön. Dock ej badklädda utan vi fick ha fleecejackor på oss. Blåste väldigt mycket men det var än så länge inte sen där isande höstvinden.
Det kändes helt fel till en början att åka iväg så när man är hemma från jobbet. Men det är ju sådant här som jag tycker om som jag ska göra för att må bra. Och mår jag bra kommer jag kunna jobba också. Konstig känsla bara.

162
Sist vi var nere var där så mycket folk att vi knappt kom ut från parkeringen. Lite annorlunda idag.

013

012  
Vi vågade oss ut på bryggan. Allt för att jag kanske skulle kunna få några fina bilder.
Jag bad henne lägga sig på mage och titta på mitt håll. Hon förstod först inte vad jag menade ;-).

018
032  
Till slut fick vi ändå till det och jag fick några riktigt fina bilder.

104
Färdigpackade skålar med en klick risgrynsgröt och sylt blev vår fika. Smakade riktigt gott efter att ha haft en fotosession ute på bryggan och en massa lek på lekplatsen.

117
Vi hann inte mer än plocka fram kexen sen så hade en flock med änder samlats runt oss. Dom var vågliga och ett tag trodde jag att en av dom skulle hoppa upp och plocka kexet ur Lillys hand.

Vi har haft det så skönt. Det känns bara konstigt att vara utan Molly. Skulle ha en bild på henne häromdagen men hade nästan inga nytagna alls. Får se till att åka iväg med henne också och ha en liten fotosession så jag får lite extra fina bilder på henne också.
Nu ligger Lilly och sussar sött på soffan. Hon höll på att somna när vi körde hem men vi hade glömt snutten hemma så jag lyckades hålla henne vaken dom 5 minuterna.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails