2009/07/17

Hjälpt svärmor lite

Körde upp till svärmor i fm och hjälpte henne lite. Hon flyttade upp till grannhålan i helgen så hon har lite att pyssla med. Det är så svårt att veta var man ska börja när man är hos någon annan och inte själv varit med att packat. Fick iaf upp lite böcker. Alltid något.
Hon har flyttat från hus till en marklägenhet i länga. Måste kännas trångt att plötsligt ha grannarna enda upp på sig. Hennes ena granne klippte häcken och hjälpte även svärmor på sin sida. Men för att komma bak på baksidan var han tvungen att gå igenom sin lägenhet och sedan igenom henne. Det skulle kanske ha funnits en grind längst ner i trädgården och en liten stig eller något sådant. Hade nog varit mysigt.

Jag kan förstå henne att hon valde grannhålan eftersom där finns allt och det är nog ganska hyfsade förbindelser både med buss och tåg. Men jag har ändå svårt att förstå hur man vill flytta dit. Jag tror faktiskt att jag inte hade gjort det igen. Tråkigare håla finns nog inte. Men det är klar om jag nu hade fått ärva en rik okänd gammal moster eller något som hade haft ett fint hus så kanske;-). Men annars, nej tack. Jag trivs bra i min lilla håla även om här inte finns så mycket och här inte händer så mycket mer än 1 gång om året. Men jag sa iof att jag skulle aldrig flytta hit heller. Men då hade jag inte bott här innan och det har jag ju faktiskt gjort i den andra hålan.

Det kommer att kännas så konstigt varje gång man kör förbi hennes gamla hus. Det stämmer inte riktigt att hon inte bor där. Häromdagen stod där en bil och det var inte hennes. Undra om man vänjer sig vid det också? Kan fortfarande tycka att det är konstigt när man kör förbi vårt gamla hus ibland. Och det är över 3 år sedan vi flyttade därifrån.
Livet rullar på

1 kommentar:

Angela sa...

Hallå :-)

Har du sett filmen? Jag såg den först och tycker nästan boken är lite väl detaljerad, haha, blev lite rastlös här tidigare när det aldrig kom till sak om nånting ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails